Kto je moja cieľová skupina?

Posted on Posted in Online marketing

Čím presnejšie to opíšete, tým lepšie. Aj za cenu, že to bude úzky segment. Väčšina firiem sa snaží predať pre každého, tj míňajú za rozsiahle kampane s neistým výsledkom. Rovnako, ako ďalších x firiem v rovnakom odbore /rozumej: konkurencia/target-audience-featured

To, že sa musíte odlíšiť, sa dočítate na každom kroku. Ale ako? A keď prídete s niečím úplne novým, máte úspech zaručený? Ani nie.

Skúste si vymedziť veľmi špecifickú cieľovú skupinu. Ak vyučujete jazyky, zamerajte sa na ľudí, ktorí odchádzajú do zahraničia pracovať. Predávajte oblečenie len pre moletky. Alebo len unisex veci pre detičky. Oblečenie len na beh. Predávajte iba panelákové byty v Petržalke. Prečo? Nech sa páči, vysvetlenie:

1. svoju cieľovú skupinu môžete veľmi presne osloviť, len porovnajte: mávate bolesti hlavy? máme pre vás liek – alebo migrénisti pozor! – tento liek zaberie do 20 minút
2. keďže sa nesnažíte osloviť každého, výdavky na reklamy sú neporovnateľne nižšie
3. stávate sa odborníkom na určitú oblasť vo svojej branži, a tých ľudia často vyhľadávajú aj bez drahej propagácie /a keď píšete blog, máte vyhrané – zákazníkov máte prakticky zadarmo/
4. úspešne ste sa odlíšili 😉

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *